vineri, 26 iunie 2009

Mita

În faţa unei pieţe agroalimentare, o doamnă îşi parchează maşina de teren.
Doamna intră în piaţă şi se uită atent în toată hala. Într-un colţ, retras, o bătrânică şi-a aşezat pe o cutie de carton câteva legături de verdeaţă. Se uită atent la ea;un zâmbet îi răsări în colţul gurii;se îndreaptă rapid către ea:
- Bună,actele la control !
- Ce-a făcut, maică ?! se miră bătrâna.
- Sunt cu controlu’ în pieţe, continuă doamna, am venit să-mi arăţi actele.
- Ce acte ?!
-Actele pe marfă!
-Ce marfă?!
-Te faci că nu ştii?Marfa pe care o vinzi ,la negru pun pariu.Hehe!Ştiu eu pe ăştia ca tine.
-Da maică,n-am decât 5 legături de pătrunjel...
- Lasă că ştiu eu.Aţi făcut până acum ce aţi vrut,da" gata,nu vă mai merge.N-ai văzut la televizor?Am început lupta cu corupţia!
-Cu cine?
-Cu corupţia.Gata!V-aţi ars pe bot.!E peste tot la televizor."Corupţia îngenunchiată!"
- N-am televizor maică, că tre să sap în grădină la pătrunjel şi să hrănesc găinile.
-Găini?
-Găini,maică!
-Le-ai vaccinat?
-D-apoi nici eu nu m-am vaccinat.
-Auzi,neruşinare!Focar de infecţie,asta e la tine,înseamnă că nu plăteşti nici taxe pe ele.Eşti coruptă până în măduva oaselor!!!spuse doamna cu aplomb.
-Da n-am nici un os rupt...
-Ceee?Îţi baţi joc de mine?Las că vedem noi...
-Factură ai pe marfă?
-Ce marfă?
Pufni dispreţuitoare.
-Pe marfa de contrabandă.
-Da maică,eu nu's contra nimănui.
-Neruşinare!Nu ţi-e ruşine?
-Ba da!Da de ce?
- Casă de marcat, ai ?
- Am una mică şi o ţâră de grădinuţă,pentru pătrunjel.
-Babă surdă!CASĂ DE MARCAT!Ai????
- N-am maică,zise baba asudată.
- Deci recunoşti că eşti coruptă !
-Da' maică,poate vrei nişte pătrunjel,să bagi în ciorbă,zise baba cu voce pierită.
-Dare de mită!Câtă nesimţire!Să vină poliţia.
Lumea se strânse în jurul lor curioasă.
-Să ştie tot mocofanu că în ţara asta nu vor mai fi corupţi.Şi tu vei merge la închisoare conform legii nr. 78 din codul penal.
-Da nu pot maică,întrebă baba cu lacrimi în ochi,că îmi mor găinile de foame şi-s bătrână şi amărâtă,lasă-mă să plec şi-o să mă rog la Dumnezeu să-ţi dea sănătate.
Din depărtare se aud sirene.
-Maică Precistă nu mă lăsa la rău!
Din mulţime se aud voci murmurând.
-Da las-o în pace,că n-a făcut nimic!
-Huoooo!Nenorocito!N-o vezi ce amărâtă e?
Impacientată doamna ţipă ascuţit.
-Plecaţi!Că vă dau pe mâna poliţiei!Porcilor!
Unul mai tuciuriu,cu şorţul pătat de sânge ieşi în faţă.
-Hai cu mine păpuşică şi o să ai parte de o mardeală cu băiatul de o să uiţi complet de tot codul penal.Râse cu subînţeles şi o ciupi de fund.
-Nesimţitule!Ordinarule!Sunt o doamnă respectabilă.Ce ai cu mine?Bătu încet în retragere către maşină.Baba cu pătrunjelul dispăru rapid în mulţime.
-Pleacă până mai poţi sau te dau pe mâna poliţiei pentru sfidarea unui organ al legii!
-Până vine poliţia te dau eu pe mâna organului,îi plac pipiţele parfumate ca tine.Rânji fericit şi o prinse mai bine fund.
Simţi că o ia cu lesin.
Sirenele se auziră şi maşina poliţiei parcă lângă piaţă.
-Cine a chemat poliţia?Ce se întâmplă?Mulţimea de destrămă brusc.
-Doamnă sunteţi bine?
Palidă doamna de sprijină de perete.
-Nenorociţii!Defetişti!Terorizează lumea nevinovată....Se lăsă moale în braţele lor.
În piaţă toată lumea ocupată.
-Cartofi de vânzareeee!Morcovi avem!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu